על הפרויקט
באתר זה תוכלו לקרוא בהרחבה על התנהלות היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד בהרב-מיארה.
על התנגדויות של היועצת המשפטית לממשלה להחלטות הממשלה.
על התנגדויות של היועצת המשפטית לממשלה להצעות חוק.
על סירובים להגן על עמדת הממשלה בבג"ץ.
וגם, איך אפשר להפסיק את הכהונה של היועצת המשפטית לממשלה?
מרבית החומרים באתר נלקחו מתוך מסמך המחקר: "הנדון: דרישה לאייש את הוועדה הציבורית-מקצועית לבחירת היועץ המשפטי לממשלה ולהעביר את היועצת המשפטית לממשלה מכהונתה" של ארגון לביא – זכויות אזרח, מנהל תקין ועידוד התיישבות שנכתב על ידי עורך דין יצחק בם.
מאז הקמת הממשלה, ניתן לראות כי היועמ"שית מתנהלת כלפי הממשלה בצורה לעומתית, באופן החורג לחלוטין עד כדי מעילה בתפקיד של מי שמייצג את האינטרס הציבורי. בנסיבות אלה, אף אין ספק כי מתקיימת העילה שנקבעה בוועדת שמגר ושאומצה בהחלטת הממשלה ובאמצעותה ניתן להפסיק את כהונתה לפי סעיף "חילוקי דעות מהותיים וממושכים היוצרים מצב המונע שיתוף פעולה יעיל".
נוכח הצטברות הפגמים בהתנהלותה של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד בהרב-מיארה, אנו סבורים כי אין מנוס מבחינת העניין בדרך שהותוותה בהחלטת הממשלה, ולמרות החששות של הממשלה ושריה הם מחוייבים לפעול על מנת למנוע נזק מתמשך ליחסים בין הממשלה למשרת היועץ המשפטי והרס מוסד היועץ המשפטי ואובדן האמון הציבורי בו.
לנגד עינינו, הופך מוסד היועץ המשפטי לממשלה לגורם אופוזיציה חסר רסן, המתנהל בצורה לעומתית לממשלה באופן קיצוני. אם הממשלה לא תפעל להפסיק את כהונתה של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד בהרב-מיארה, התנהלות זו עלולה להפוך ל"סטנדרט" ביחסים בין הממשלה ובין מוסד הייעוץ המשפטי.
התנהלות היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד בהרב-מיארה פוגעת קשות בתפקוד הממשלה, ובנסיבות אלה הממשלה אינה רשאית להבליג עוד. תפקודה התקין של הממשלה אינו אינטרס פרטי של הממשלה, זהו אינטרס של אזרחי ישראל כולם. הממשלה אינה רשאית להתפרק מכך, רק כדי להימנע מביצוע פעולות קשות אך הכרחיות, לפי הדין ובהתאם לכל אמת מידה סבירה בהתאם לוועדת שמגר ולהחלטת הממשלה.
נוסף על כך, ישנם מקרים רבים בהם היועצת המשפטית לממשלה עו"ד בהרב-מיארה מסרבת לייצג את הממשלה, ולכן הממשלה נאלצת לשכור עורכי דין פרטיים שייצגו אותה – ייצוג פרטי זה עולה כסף רב. לפי הפרסומים בתקשורת, הממשלה הוציאה עד כה מאות אלפי שקלים, ואולי אף מעל למיליון שקלים, עבור ייצוג פרטי. בתקופה של קיצוצים קשים, אין כל הצדקה, שלצד המנגנון המשומן הקיים בפרקליטות המדינה שתפקידו הינו להגן על עמדת הממשלה בהליכים משפטיים, המדינה תיאלץ לשאת בעלויות בלתי מבוטלות של מימון תחליפים.